Bingung Nak Cari Softlens? Ini Dia 7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat

7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat - Softlens atau kanta lekap telah menjadi hal biasa bagi wanita jika anda ingin menjadi cantik dan mencantikkan rupa mata, banyak jenis dan jenama yang beredar dalam masyarakat tetapi sebagai pengguna kita mesti berjaga-jaga dan bijak memilih untuk tidak membuat mata kita jengkel.

Terdapat beberapa bahaya menggunakan sotlens yang perlu anda ketahui,


1. Kerengsaan mata, yang menjadikan mata merah dan disertai oleh gatal-gatal.

2. Penyakit edema, edema adalah penyakit di mana mata kekurangan oksigen dan menjadikan mata menjadi berair ini juga dapat menyerang kapal mata.

3. Jangkitan kornea, ini disebabkan oleh debu dan virus yang memasuki mata dan boleh menyebabkan jangkitan mata yang serius.


Ia kelihatan berbahaya tetapi anda boleh meminimalkannya dengan mencuci tangan sebelum menggunakan softlens, menggunakan cecair lembut baru, memilih jenama softlens yang baik dan selamat, dan banyak lagi.


Jenama Softlens Baik Dan Selamat



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Baik untuk anda yang mencari softlens yang baik dan selamat untuk mata untuk terus kelihatan cantik saya akan memberikan beberapa senarai softlens cantik dan selamat mungkin berguna untuk anda.


1. Softlens Air Optix



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Pilihan pertama yang anda boleh pilih softlens berenjin Softlens Air Optix, salah satu kanta lekap dengan nama jenamanya cukup terkenal kerana ia mempunyai ketahanan yang berlebihan terhadap habuk dan minyak juga softlens ini mempunyai lapisan pelindung yang menghalang kekeringan dan mengekalkan kelembapan mata.

Teknologi Ultra-Smooth Surface juga membolehkan air mata menyebar secara merata dan mengekalkan mata anda dengan jelas kerana softlens ini boleh membuat mata mempunyai oksigen 5 kali lebih banyak mengalir ke dalam mata.


2. Softlens Newlook



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Softlens yang dinamakan newlook memang tidak perlu diragui kerana kualiti kanta lekap ini sangat baik, bukan sahaja kualiti yang baik tetapi pilihan warna yang ditawarkan juga sangat cantik sehingga sangat sesuai digunakan oleh remaja.

Bagi anda yang mencari softlens yang baik, anda boleh memilih softlens newlook ini untuk digunakan pun berasa agak selesa jadi ia boleh menjadi salah satu pilihan anda untuk mencari kanta sentuh.


3. Softlens Biomedics



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Nah jika anda mencari softlens yang selesa digunakan dan membuat penglihatan anda lebih baik anda boleh memilih kanta lekap biomedics, kanta lekap ini mempunyai kelebihan yang boleh membuat pengguna mempunyai visi yang lebih tajam dan meningkatkan penglihatan kerana kesalahan bola mata.


4. Softlens Freshlook



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Jika anda ingin bergaya dan membuat mata anda mempunyai warna yang indah anda boleh menggunakan softlens freshlooks, lensa kontak freshlook mempunyai pelbagai warna yang indah dan selesa di salah satu softlens freshlook yang menarik seperti Freshlook Colorblends dan Freshlook 1-Day.


5. Softlens Acuvue



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Salah satu jenama kanta lekap yang paling terkenal di dunia, kanta lekap acuvue mempunyai kualiti yang lebih tinggi dan selesa untuk digunakan. Dalam acuvue softlens mempunyai teknologi tinggi dalam pembuatan menggunakan Hydraclear dan Lacreon, hidraclear mempunyai fungsi untuk membebaskan oksigen yang membawa kepada kornea mata dan ini dapat mengurangkan risiko penyakit mata. Kemudian lacreon itu sendiri mempunyai fungsi untuk memegang radiasi UV sehingga 97% dan menjaga mata tetap lembab.


6. Softlens Illustro



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Softlens Illustro jadi satu jenama yang mempunyai terobosan baru dalam pembungkusan yang mana jenama illustro menjadi jenama softlens sebagai yang paling tipis di dunia. Selain membungkus reka bentuk softlens juga agak baik kerana ia dapat mengurangkan geseran di antara pinggir lensa dengan kelopak mata dan menjadikan softlens ini cukup sesuai digunakan dalam waktu yang lama. Teknologi (Hema-GMA) Hioxifilcon A yang boleh mengikat air supaya mata anda tidak kering dengan cepat dan juga melembapkan mata.


7. Softlens Avaira



7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat


Proses pembuatannya menggunakan teknologi tertinggi dan bahan terbaik membuat softlens avaira masuk sebagai salah satu pengeluar softlens terbaik, kerana bahan unik dan sangat baik ini membuat mata anda terjaga dari debu dan kotoran dan membuatnya lembut.

Menggunakan teknologi Aquafrom yang dibangunkan untuk menjadikan softlens ini lebih fleksibel dan memberikan pengalaman yang menyenangkan apabila anda memakainya, dan juga aliran oksigen sangat halus pada softlens ini sehingga mengurangkan kerengsaan mata.


Itulah beberapa maklumat mengenai 7 jenama softlens yang cantik dan selamat digunakan juga mencantikkan gaya anda.

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Bingung Nak Cari Softlens? Ini Dia 7 Jenama Softlens Cantik dan Selamat"

Catat Ulasan