7 Cara Memutihkan Kulit Badan Secara Semulajadi Dan Berkesan

Mempunyai kulit putih licin mesti menjadi mimpi untuk semua orang terutama wanita yang ingin selalu kelihatan cantik sepanjang masa, pelbagai cara untuk dilakukan untuk memutihkan kulit dari pergi ke salon kecantikan atau doktor pakar.

Baik untuk anda yang ingin kelihatan cantik tanpa banyak kos anda boleh mencuba beberapa petua yang cantik dengan menggunakan bahan-bahan semulajadi tentu tidak ada kesan sampingan dan mahal untuk melakukannya, dan ini adalah tentang cara memulihkan kulit secara semula jadi dan berkesan.


Cara Memutihkan Kulit



7 Cara Memutihkan Kulit


Beberapa cara yang anda boleh cuba di rumah,


1. Tomato Dan Jeruk Nipis



7 Cara Memutihkan Kulit


Baik bahan semulajadi yang pertama adalah tomato dan jeruk nipis, anda perlu tahu tomato mengandungi vitamin c tinggi yang sangat berkesan untuk mencerahkan kulit dan limau mempunyai manfaat untuk menghilangkan sel-sel kulit mati. campuran sempurna bahan-bahan untuk memutihkan dan meringankan kulit anda dengan cepat.

Cara menggunakannya adalah mudah, mula-mula sediakan bahan-bahan 5 tomato segar dan masak dan 3 jeruk nipis, bahan-bahan itu kemudian masukkan jeruk nipis dan kacau rata, dab kepada seluruh badan secara merata dan nipis, biarkan selama 20 minit dan bilas terakhir air bersih.


2. Alpukat



7 Cara Memutihkan Kulit


Cara seterusnya adalah menggunakan alpukat, alpukat mengandungi mineral, vitamin dan minyak semula jadi yang dapat mengekalkan kesihatan dan kelembapan kulit manfaat lain untuk kecantikan adalah berkesan untuk memutihkan kulit dengan cepat.

Cara penyediaan 3 keping alpukat segar dan masak, ambil dagingnya kemudian puree dan campurkan air secukupnya, sapukan seluruh badan kemudian biarkan selama 15 minit, jika sudah dibilas dengan air bersih.


3. Jeruk Nipis Dan Pepaya



7 Cara Memutihkan Kulit


Campuran buah betik dan lemon bertukar mempunyai keberkesanan yang hebat untuk kecantikan kulit, kedua - dua kepingan ini boleh membuat kulit menjadi lebih cerah dan mengeluarkan sel-sel kulit mati yang menyebabkan kusam.

Untuk menggunakannya sangatlah mudah, terlebih dahulu menyediakan satu buah pepaya segar dan satu jeruk nipis segar, kemudian bersihkan daging papaya dengan mengisar dan campurkan dengan jus lemon, kacau hingga menjadi krim dan kemudian balurkan ke seluruh badan secara merata, biarkan selama 20 minit kemudian bilas dengan air suam dan keringkan.


4. Minyak Zaitun Dan Beras



7 Cara Memutihkan Kulit


Salah satu ramuan yang sangat terkenal sebagai hasil produk kecantikan beras dan minyak zaitun dipercayai dapat mencerahkan kulit dengan cepat dan menjaga kulit lembab, kedua bahan tersebut sangat berkesan untuk memulihkan kulit anda secara semula jadi.

Caranya mudahnya terlebih dahulu menyiapkan satu cawan beras dan minyak zaitun secukup rasa kemudian puree menjadi tepung dan campurkan minyak zaitun pada tepung beras, dab pada badan secara merata dan biarkan selama 30 minit kemudian bilas dengan air.


5. Telur Putih Dan Lemon



7 Cara Memutihkan Kulit


Buah lemon mempunyai banyak kandungan vitamin C yang berguna untuk memutihkan kulit putih telur berguna untuk memutihkan dan mencerahkan kulit secara semulajadi, kedua-dua bahan ini sangat berkesan untuk memutihkan kulit anda.

Cara memutihkan kulit anda terlebih dahulu menyediakan 3 biji telur yang hanya putih dan 3 buah lemon segar, buah lemon yang dibuat jus dan kacau dengan putih telur kacau sehingga campur, panaskan bahan itu dengan api kecil dan biarkan berdiri sehingga menjadi tebal, dinginkan di dalam peti sejuk, gunakan pada badan sama rata biarkan kira-kira 20 minit kemudian bilas dengan air.


6. Madu Dan Lemon



7 Cara Memutihkan Kulit


Seperti yang telah dijelaskan di atas bahawa lemon mempunyai vitamin C yang sangat berguna untuk memutihkan kulit dan mempercepat pertumbuhan semula kulit yang boleh menjadikan kulit mati akan dipercepat dengan kulit baru, memakainya pun dengan mudah.

Pertama anda menyediakan madu dan air lemon sebanyak 3 sudu besar lalu campurkan bahan-bahan dan kacau sehingga dicampur, dab pada badan sehingga rata, diamkan kira-kira 30 minit kemudian bilas dengan air.


7. Rajin Bersihkan Badan



7 Cara Memutihkan Kulit


Perkara penting yang perlu anda lakukan adalah membersihkan badan anda, apa sahaja yang anda lakukan jika anda malas untuk membersihkan badan tidak akan mendapat keputusan maksimum, perkara pertama yang anda boleh lakukan adalah dengan kerap mandi sekurang-kurangnya 2 kali sehari dan juga perhatikan sabun dan span yang anda gunakan supaya kulit anda tidak kerengsaan.


Itulah beberapa maklumat yang mungkin berguna untuk anda bagaimana untuk memutihkan kulit badan secara semulajadi dan berkesan, jika anda mempunyai soalan atau cadangan yang anda boleh tulis di medan komen. terima kasih ...

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "7 Cara Memutihkan Kulit Badan Secara Semulajadi Dan Berkesan"

Catat Ulasan